دو ویژگی اصلی مدیریت راهبرانه، توانایی متقاعد کردن و حل مسأله میباشد؛ درست برخلاف مدیریت رئیسمآبانه که مشخصۀ اصلی آن اجبار است. مدیرانی که به شیوۀ راهبرانه مدیریت میکنند تمام انرژی و زمان خود را به گونهای صرف میکنند تا سیستم را به روشی اداره نمایند که در آن کارگران یا دانشآموزان بتوانند کار کیفیای که به نفع خودشان است انجام دهند.
https://www.betterchoice.ir/fa/ndt/6540/مدیریت_راهبرانه
|
اصطلاح “مدرسه کیفی گلسری ” به مدرسه ای اطلاق می شود که از اصول “تئوری انتخاب” تبعیت کند. کارکنان این مدرسه بر این باورند که کنترل کردن رفتار دیگران ناممکن است ( و انسان تنها می تواند رفتار خودش را کنترل کند). آنها معتقدند اگر خواهان تأثیرگزاری بر دیگران باشیم ضروری است که روابط رضایت بخشی با آنها برقرار کنیم و برای مدرسه خود محیطی مطلوب فراهم آوریم.
https://www.betterchoice.ir/fa/ndt/6491/آشنایی_با_مدرسه_کیفی
|
برداشت و فهم رایج از رابطه مدیریت و سرپرستی این است که یک نفر، یعنی رییس بدون آنکه هیچ درون داد یا نظری از کارکنانش بخواهد یا با حداقل نظر خواهی از آنها، به آنها می گوید که از آنها چه می خواهد و انتظار دارد که آنها چه کار کنند.
https://www.betterchoice.ir/fa/ndt/6483/یک_مدیر_راهبر_چگونه_می_اندیشد_
|
مدرسه کیفی مدرسه ای است که به فلسفه و عملکرد نوینی از آموزش بر پایه نظریه تئوری انتخاب معتقد است. نظریه انتخاب بر این باور است که روش های مبنی بر زور و اجبار (یا همان کنترل بیرونی) کارآمد نبوده و در واقع ...
https://www.betterchoice.ir/fa/ndt/6484/ایجاد_مدرسه_کیفی
|